Zoeken op het internet

Google

zondag 30 november 2014

Interclub : alle 3 de ploegen winnen !!!



Verslag Wetteren 3  - Ronde 5

Tibo: we speelden tegen De Drie Torens 3, op papier een haalbare tegenstander. Tibo had als eerste gedaan, hij speelde remise tegen Jonas Rawoens. In het middenspel stond hij nochtans een pion achter, maar door een fout van zijn tegenstander kon hij toch nog remise afdwingen.

Johan: gespeeld tegen de jeugd, Nina de Putter. Vrij vlug een paar pionnen voorgekomen via slaan op f7 met loper en daarna een vorkje met paard. Maar ik kreeg nog goed weerwerk en de partij duurde nog een 20-tal zetten waarna Nina opgaf, wegens ook nog een paard achtergekomen.

Klaas: voor het eerst dit jaar met zwart tegen een d-opening. Getracht het spel open te trekken met c5 maar er kwam toch een redelijk gesloten stelling op het bord. Maneuvers aan beide kanten: wit zocht doorbraak op de damevleugel, ik op de koningsvleugel. Ik kon profiteren van een aantal mindere zetten en gaf uiteindelijk mat, met nog 1 minuut op de klok.

Sven: na een variant in het Siciliaans stond ik met zwart iets slechter en wist ik dat ik voor remise moest vechten. Mijn tegenstander ging over naar een toreneindspel. De kansen waren dan ongeveer gelijk, maar ik koos voor een riskante variant waardoor hij kon binnenkomen. Ik had waarschijnlijk minstens remise maar mijn tegenstander was een natuurtalent en koos telkens de beste zetten, en won uiteindelijk. Veel punten verloren, volgende keer beter!

Slotsom: de ploeg heeft alweer gewonnen! 

Geen opmerkingen: