Zoeken op het internet

Google

zondag 3 november 2013

Sven speelt tegen grootmeester


Vandaag deed ik mee aan het jeugdcriterium in Gent. Dit tornooi was heel sterk bezet met Alexandre Dgebuadze, Roel Hamblok, Ward Van Eetvelde en noem maar op. Ik haalde er maar liefst 4,5 op 7. Voor het eindklassement, zie: www.chessdevil.net.

Hier mijn verslag:
Ronde 1 met zwart gewonnen van Jonathan Canario (1424).
In ronde 2 had ik de eer om tegen Alexandre Dgebuadze (2531) te spelen. In het middenspel probeerde ik eeuwig schaak te geven. Toen dat niet lukte, kwam ik uiteindelijk in een verloren eindspel terecht dankzij een vrijpion van de grootmeester.
Ronde 3 met wit tegen Xavier Vanden Abeele (1666). In een Siciliaanse zijvariant stond ik wel iets beter, maar ik kon de stelling niet doorbreken dus remise.
In ronde 4 heb ik redelijk gemakkelijk gewonnen van Arnaud Desbiens (1309).
Ronde 5 met zwart tegen Gertjan Verhaeren (2127). Na de Schmid Benoni stond ik wat minder, maar in het verre middenspel maakte Gertjan een fout en de buit was binnen.
In ronde 6 speelde ik tegen Matthias Lootens (1947). Ik probeerde een variant van de Pirc uit die volgens Luc Michiels weinig mensen kennen. Al snel stond ik na een foutief offer van mijn tegenstander duidelijk beter. Na nog een grove fout gaf hij op.
De laatste ronde met zwart tegen Joris Verhelst (2114). We kwamen beiden in een onbekende variant van het Siciliaans terecht. Op een bepaald moment dacht iedereen dat ik gewonnen stond, omdat ik ofwel een toren won, ofwel omdat Joris zijn koning open en bloot stond. Maar schijn bedriegt: Joris kon zijn stukken verder ontwikkelen en ik kon niet meer aanvallen. Beetje bij beetje werd duidelijk dat ik slechter stond, met een absurd verlies tot gevolg. Zo werd ik gedeeld vijfde maar viel net buiten de prijzen.

Groeten,
Sven

Geen opmerkingen: