Zoeken op het internet

Google

zaterdag 9 november 2013

Oost-Vl Interclub : Wetteren 1 speelt gelijk en Wetteren 2 verliest nipt van Mercatel



Verslag Mercatel-wetteren 2           2 1/2 - 1 1/2 

Vrijdag gingen wij op verplaatsing spelen tegen de hoogst geklasseerde ploeg van onze reeks. Het scheelde niet veel of wij hadden een gelijkspel.
Als eerste was David tevreden met een remise stelling.  Daarna volgde Luc die verloren stond maar zoals gewoonlijk kunnen zijn tegenstanders het niet afmaken en gaan in de fout.Dus winst voor Luc.
In een gewonnen eindspel heb ik mij laten verrassen door een vergiftigd pion te nemen (zie stelling op figuur).
In tijdnood dacht ik vlug dat ik mijn koning nog naar D1 kon brengen, na nemen van de pion a5 met paard, maar ….zie zelf maar.
De laatste man, Johan , stond eveneens gewonnen in het eindspel maar heeft te vlug zijn vrijpion naar voor geschoven en verloor later door een tactische combinatie van zijn tegenstander.
Nog wat onze eindspel techniek  bijschaven en wij winnen tegen elke ploeg.


Xavier

Geen opmerkingen: