Zoeken op het internet

Google

dinsdag 2 april 2013

Rapidtornooi Leopoldsburg op "witte maandag"

Bart wou nog eens scoren en Luc had mij meegevraagd om te komen supporteren. Omdat het 1 April was wou ik een vliegertje oplaten en zei ik tegen Luc dat ik wel eens zou willen meespelen. Ik had verwacht dat hij direct zou zeggen "1 April" maar hij antwoorde direct dan speel ik ook mee en dus had ik het aan mijnen rekker, mijn eerste tornooi in jaren.
Ronde 1 mocht ik Hovhanisian Mher (2480) eens doen verschieten, kwam een kwaliteit voor (die hij geofferd had voor een aanval) en het zag er een tijdje naar uit dat het remise was te houden maar waarschijnlijk toch een paar keer een mindere zet gedaan en game over.
Voor de rest gewoon op niveau gespeeld, R2-4-6 gewonnen tegen iets zwakkere tegenstanders en R3 en 5 verloren tegen sterkere tegenstanders (beide 1916), R7 nog een remise tegen 1637.
Luc speelde een aantal goede partijen maar verloor enkele keren door tijdnood in betere stelling.
Bart was in goede doen en won de eerste 3 partijen, R4 remise tegen Sarrau Jelle (2310), R5 gewonnen van Soors Stef (2357), R6 verloren van latere tornooiwinnaar Hovhanisian en R7 gewonnen van Grecuccio Nicola (2185).
Resultaat: Bart 5,5/7 (gedeelde 3de plaats), Nico 3,5/7 (plaats 35) en Luc 3,5/7 (plaats 36).
Al zeg ik het zelf het is niet iedereen gegeven om in de eindstand een plaatsje voor "de coach" te eindigen, het is nogmaals bewezen dat ik mijn piek heb na het interklubseizoen (en voor "de coach" reageert, de piek is ook over tegen de start van het volgende interklubseizoen).
Waarom ik in de titel spreek van "Witte Maandag" kan je in het vorige artikel lezen.
Als iemand interesse heeft in een pot witte Acrylverf van 15L geschikt voor binnen en buiten moet maar een seintje geven.
Link naar de website van Leopoldsburg
http://users.telenet.be/paasrapid-leopoldsburg/Paasrapid-Leopoldsburg.html#Round1

Geen opmerkingen: