Zoeken op het internet

Google

woensdag 11 april 2012

SVEN WORDT KNAP 2e IN C & D TORNOOI

Hierna volgt zijn eigen verslag. Nogmaals onze felicitaties voor deze mooie prestatie!

Vorig week zaterdag en zondag heb ik meegedaan aan het C&D-tornooi in Gent. Er waren bijna 60 deelnemers. Ik haalde 5,5 op 7, was gedeeld tweede en kreeg een mooie geldprijs binnen!

Mijn verloop:
(1424) Van Kerrebroeck Reinout 0
(1473) Van De Vaerd Miguel 1
(1472) Bulckaert Luc 1
(1636) De Block Fabio 1
(1622) De Block Yordi 1/2
(1751) Wagner Hans 1
(1842) Decleir Walter 1


Ronde 1 met zwart tegen een jeugdspeler die heel wat meer waard was dan 1400 elo. Na de Siciliaanse opening stond het lange tijd gelijk, tot ik zomaar een stuk weggaf.
Ronde 2 met wit: in een bijzondere variant van het Italiaans stond ik beter; in het eindspel (paard+5 pionnen tegen loper+4 pionnen) waren we beiden in tijdnood, maar mijn pionnen gaven de doorslag.
Ronde 3 met zwart: na de gesloten opening ging de stelling volledig open en met een mooie truc kon ik een stuk winnen.
Ronde 4 met wit tegen een spelertje van formaat (De Block Fabio): hij speelde een interessante zij variant van de Carokann, ik besloot de dames te ruilen waardoor ik beter kwam te staan. In het eindspel moest ik het nog keurig afmaken.
Ronde 5 tegen de andere De Block: in het middenspel had hij een aanval op de koningsstelling waardoor hij iets beter stond, maar in het toren eindspel heb ik remise kunnen maken.
Ronde 6 met wit tegen een speler die dacht dat de klokken om 2 uur gestart werden i.p.v. om half 2. Met bijna een half uur meer won ik in de opening een stuk waardoor de rest vanzelf ging.
Laatste ronde met zwart op bord 2. Als ik een geldprijs wou, moest ik winnen. In de Schmid Benoni stond wit eerst beter, maar brak te vroeg door met zijn pionnen. Van een eindspel was geen sprake, want wit gaf in tijdnood zomaar op, terwijl er op dat moment iets meer in zat... Goed voor zwart die hiermee gedeeld tweede werd!

Groeten,

Geen opmerkingen: