Zoeken op het internet

Google

maandag 17 oktober 2016

Eerste winst Wetteren 6!




Wetteren 6 - MSV 4           3-1

Mohamad stond al vroeg in verloren positie en in het eindspel een toren minder..dat was niet meer te redden. Op bord 4 mocht Sven voor de eerste overwinning tekenen, hij kwam halverwege de partij steeds beter te staan won een pion, vervolgens een stuk en kon zo de wedstrijd naar zich toe trekken. Al zaten er nog zeker wat verbeterpuntjes in, maar goed dat mag als je nog maar 9 jaar bent. 
Nina speelde ook een goede partij, won een pion en ruilde vervolgens wat stukken af en snoepte nog enkele pionnen mee. Ze kon uiteindelijk met 2 lopers en een pion mat in 5 geven, en na 2 zetten daarvan gaf de tegenstander het wijselijk op.
Op het eerste bord was de langste en misschien wel zwaartse partij. Lange tijd had ik toch wel de ietwat betere stelling maar kon niet echt doordrukken in deze gesloten siciliaanse partij en kwam zelfs wat minder te staan, nadat ik in zet 39 een cruciale fout maakte leek het er zelfs op dat ik de partij zou weggeven. Mijn tegenstander maakte hier niet optimaal gebruik van en deed enkele zetten later zelf een mindere zet waardoor ik met mijn dame kon doordringen naar zijn helft en toen ik met behulp van veel schaakjes 3 pionnen kon opsnoepen werd het voor mijn tegenstander uitzichtloos en gaf op.

Hopelijk kunnen we deze trend doorzetten.

Peter

1 opmerking:

Luc Michiels zei

Dikke proficiat !