Zoeken op het internet

Google

zondag 9 augustus 2015

Tibo en Randy spelen zich in de kijker in Internationaal tornooi te Vlissingen !

Van Randy verwachtte iedereen een goede prestatie maar jammer genoeg miste hij compleet zijn start met 2 nederlagen en een verlies van 30 elo punten.  Het getuigt van een grote mentale weerbaarheid dat hij dit verlies nog helemaal kon wegwerken in zijn volgende partijen !  Opzienbarend was zijn overwinning op Frederic Verduyn (2199) en nog 2 remises tegen +2200 elo , van een comeback gesproken.

De start van Tibo met 1,5 uit 5 was niet slecht maar zijn resultaat in de resterende 4 partijen : 3,5 punten tegen veel hogere elo's , dat had niemand durven dromen !
Hierna volgt nog zijn eigen verslag :



Omdat ik zeer laag geklasseerd stond (199ste) had ik niet echt verwacht dat het zo een goed tornooi zou worden. Over het algemeen heb ik elke partij goed gespeeld, enkel mijn spel op zondag (ronde 2 en 3) was wat minder. Ronde 4 en 9 heb ik makkelijk gewonnen, net zoals ronde 8 een snelle remise was. In ronde 6 had ik wel wat geluk dat mijn tegenstander mat in 5 miste en daarna in een gelijke stelling een loper blunderde. Uiteindelijk haalde ik 5 op 9, wat ik vooraf zeker niet had verwacht. Ik eindigde op de 93ste plaats met een TPR van 1924. Hierdoor win ik 77 FIDE-elo’s. Totaal onverwacht heb ik ook de ratingprijs van de categorie 1600-1799 gewonnen.

Oosterom Erik (2082): 0.5
Oostvogels Niek (1864): 0
Baete Guy (1859): 0
Snethorst Ben (1480): 1
Van Laeken Jonathan (1867): 0
Hofstee Piet (1917): 1
Mostertman Johan (1866): 1
Van Midde Jon (1977) : 0.5
Sparreboom Wil (1958): 1

Geen opmerkingen: