Zoeken op het internet

Google

zondag 12 juli 2015

Tibo en Sven op het Belgisch Kampioenschap te Schelle



BK Schaken in Schelle
Sven Carlier en Tibo Lachaert namen de afgelopen 9 dagen deel aan het Belgisch Kampioenschap schaken in de sporthal in Schelle. Er waren 139 deelnemers.
De volledige uitslag is te vinden op www.belchess2015.be.

Lachaert Tibo (1704F)
Op basis van mijn FIDE-elo stond ik als 82ste geklasseerd. Ik ben goed begonnen aan het tornooi, met remises tegen 2 WFM’s en 2 punten uit 4 partijen. Ook tegen Quinten stond ik beter, maar in die partij heb ik de winst weggegeven. Daarna ging het wat minder, met mindere partijen in ronde 5 en 7 tegen hoger geklasseerden. Tegen lager geklasseerde spelers heb ik (makkelijk) gewonnen. In de laatste ronde heb ik echter wel goed gespeeld, maar toch niet kunnen winnen. Uiteindelijk heb ik 4 op 9 gehaald, met een TPR = 1790 (88e plaats).

1          W        Mitran Ovi (1533F)
½         W        WFM Morozova Iuliia (2009F)
0          Z         Ramacker Quinten (2049F)
½         W        WFM Gitu Paula-Alexandra (2025F)
0          Z         Guion Geoffrey (1944F)
1          Z         Van Gompel Hugo (1570F)
0          W        Van Bunderen Gert (1873F)
1          Z         Beukema Christiaan (1528F)
0          W        Chung Choong Lon Marc (1821F)

Sven Carlier (1874F)
Volgens mijn FIDE-elo stond ik 46ste geklasseerd. Door de zwoele temperaturen heb ik in het begin van het tornooi wat minder gepresteerd, maar daarna ging het steeds beter dankzij de goede voorbereiding voor het BK en voor elke wedstrijd. Tegen 2 sterkere tegenstanders kon ik remiseren, maar ik vond het wel jammer dat ik de laatste ronde niet heb kunnen winnen. Anders had ik nog een ratingprijs. Ik voelde dat ik in het eindspel wat beter stond maar ik heb de winst pas achteraf gezien. Mijn eindresultaat is 5,5 op 9, met een TPR = 1917 (37e plaats).

0          Z         Barbier Wim (2144N)
½         W        Vlaeyens Manu (1608N)
1          Z         Akulov Mikhail (1337N)
1          W        De Geest Jan (1622N)
0          Z         Schuermans Robert (2140N)
1          W        DemarrĂ© Jan (1822N)
½         W        Van Melkebeke Willem (2099N)
1          Z         De Smet Karl (1658N)
½         W        Apemiye Austin (2049N)



Geen opmerkingen: