Zoeken op het internet

Google

zondag 29 december 2013

Avonturen van Tibo en Lars in het Kersttornooi te Brugge



Kersttornooi te Brugge
Op za 27 en zo 28 december namen de jeugdige leden, Lars en Tibo, deel aan het tweedaags kersttornooi te Brugge.

Voor Tibo was zaterdag een topdag ; hij behaalde maar liefst 3/3.
Maar helaas … zondag een totale off-day ( 0/4 )

Ik begon het tornooi met hoge verwachtingen: ik stond 3de geklasseerd en dacht kans te maken op een geldprijs.


Zaterdag 27/12 :
De eerste ronde tegen Stijn de Meerleer (N.C.) was een vrij makkelijke start. Ik won rustig 2 pionnen en een beetje later de partij. In de 2de ronde blunderde Arne De Geeter (1254) al op de 16de zet een toren en het duurde niet lang tot ik won. In de 3de ronde wachtte een serieuzere tegenstander: Steven Vanden Bussche (1785). De partij begon goed door een foutje van mijn tegenstander waardoor ik 2 pionnen won, maar daartegenover had hij wel een moeilijke koningsaanval. Na een stuk- en pionoffer van hem kon ik de aanval niet tegenhouden ten koste van mijn paard waardoor ik met 3 pionnen voorsprong het eindspel begon. Na een toch nog moeilijk eindspel won ik de partij doordat hij door zijn vlag ging.
Met 3 op 3 zat ik goed op schema… 


Zondag 18/12 : 
In de eerste ronde van de dag moest ik tegen Arno Sterck (1904), topfavoriet voor de overwinning. Na een sterke aanval op mijn damesvleugel kwamen we in een toreneindspel waarin hij een verre vrijpion had en ik een dubbelpion, maar het materiaal stond nog steeds gelijk. Arno had lichtjes voordeel, maar ik kon dit zeker nog remise houden. Maar op een moment ruilde ik de torens af omdat ik een variant niet gezien had en won hij met zijn verre vrijpion. De 5de ronde was tegen Maxim Slagter (1496), 4de geklasseerd. Jammer genoeg mislukte mijn koningsaanval waardoor we in een dameseindspel kwamen waarin hij 2 pionnen voorstond. Het stond volledig remise, maar dan speelde ik in tijdsnood een verkeerde zet waardoor hij geforceerd de dames kon afruilen.
De 6de ronde, tegen Barsegjan Anusavan (1350), was haalbaar, maar al in de opening verloor ik stom een pion en even later liet ik mijn dame pennen op mijn koning. In de laatste partij, tegen Bram Veestraeten (1441), rokeerde ik langs de verkeerde kant en zo kon hij een koningsaanval opzetten waardoor ik een pion verloor. Die promoveerde gemakkelijk waardoor ik mijn toren moest offeren. Daarna speelde hij het redelijk gemakkelijk uit. Na een supergoede zaterdag en een superslechte zondag behaalde ik slechts 3 op 7 en bijgevolg een 11de plaats in het klassement.




Lars behaalde op zaterdag een winst binnen tegen Thomas Henon en ook zondag begon voor Lars zeer goed : een winst tegen Emma Daels en een remise tegen Diego Torres Tejeda (1290). De volgende twee tegenstanders waren hem te slim af en zo strandde Lars op een mooi eindresultaat van 2.5 / 7.

Geen opmerkingen: