Zoeken op het internet

Google

zondag 8 maart 2009

Deinze 1 - Wetteren 2: 0,5 - 3,5

Wetteren 2 moest aanrukken met zijnen laatste reserve om tegen Deinze te gaan spelen, of dat een verzwakking van de ploeg is leest u in het volgend verslagje.
Johan op het laatste bord mocht tegen Laurent Leroy (1453) spelen, een oude bekende waar hij nog nooit heeft van verloren en ook ditmaal heeft hij de overwinning vlot binnengehaald.
Klaas op bord 3 speelde tegen Andy De Clercq (1469) won vlot een pion maar moest even later een kwaliteit weergeven, dan een tandje bijgestoken en dan met enige moeite het punt binnengehaald.
Nico (den beruchten "laatste reserve") kreeg op bord 1 Luc Degryse tegen (1814), omdat ik serieus gemotiveerd was (om het niet lang te rekken) stelde ik na het ruilen van 3 lichte stukken en met vooruitzicht om ook de 2 torens te ruilen remise voor. De tegenstander dacht diep na zag een mat in 3 en speelde zijn zet, jammer genoeg (voor hem) klopte zijn berekening niet en nam mijn zwarte dame zijn pion op b2 om dan terug te keren naar g7 zodat zijn mataanval op h7 niet klopte. Toen het ernaar uit zag dat ik een 2de pion op d6 ging winnen offerde hij 2 andere pionnen op om een ondersteunende pion op e5 te kunnen krijgen en dreigde hij met zijn pion om te promoveren. Toen heb ik mijn eindspeldatabase geactiveerd, de dames en 1 toren geruild, een stuk geofferd tegen zijn vrijpion en toen kwam ik in een eindspel van toren en 4 verbonden pionnen (met de koning ertussen) tegen toren en loper en toen was het vlug geklonken (3-0).
Freddy speelde op bord 2 tegen Christof De Baets (1764) een gelijkopgaande partij en kwam in een eindspel met paard en 3 pionnen tegen loper en 3 (verbonden) pionnen.
Op een gegeven moment eiste Freddy de remise op door 3x dezelfde stelling wat de tegenstander betwiste. Na de stelling op een ander bord op te zetten en zijn eis te bewijzen was de remise een feit. Een mooi resultaat dat Wetteren 2 zicht laat houden op de 2de plaats in de eindrangschikking.

Geen opmerkingen: