Zoeken op het internet

Google

zaterdag 9 augustus 2014

Tibo op het Open Nederlands Jeugd Kampioenschap van Borne , Hengelo , NL !!



Tibo op het Open Nederlands Jeugdkampioenschap Schaken
Van 04 tot en met 09 augustus heb ik deelgenomen aan het Open Nederlands Kampioenschap te Hengelo ( http://www.onjk.nl/ ).
Het was een redelijk druk programma : de voormiddag een partij om 9u en in de namiddag een partij om 14:30. Enkel op donderdagnamiddag hadden we vrij.

Op dag 1 speelde ik een matige partij, die al snel eindigde op remise. De volgende 2 partijen won ik met enige moeite: de eerste met een torenoffer en de andere met een toreneindspel. Zo kwam ik in ronde 4 op bord 1 tegen Siem, de winnaar van het tornooi, maar verloor jammer genoeg zonder het hem echt lastig te maken. Diezelfde dag speelde ik snel remise in een mindere stelling. De volgende dag was er maar één partij, die ik won met een gelukje in het eindspel. Met 4 op 6 kwam ik uit tegen Quinten, waartegen ik ook remise speelde. Die middag probeerde ik op een live-bord mijn tegenstander te verslaan met een zeer scherpe variant van het Schots, maar hij kon zich goed verdedigen waardoor ik verloor. In de laatste ronde moest ik weer tegen een Belg (Jannes Carpentier) en speelde ik opnieuw remise in een stelling waar ik een dame tegen een toren achter stond.

Uiteindelijk behaalde ik een 5 uit 9 en zo eindig ik 11de op de 34 deelnemers ( 2de Belg ), met een TPR van 1687.
 

Er staan ook verslagen van de week op http://www.lsv-chesspirant.be/  (met dank aan mijn oude club omdat ik bij hen mocht logeren) en op de website van het tornooi zelf.

Geen opmerkingen: