Zoeken op het internet

Google

maandag 18 augustus 2014

Sven wint ratingprijs in Open van Geraardsbergen !!



Hierbij zijn verslag : 

Het schaaktornooi in Geraardsbergen was alweer sterk bezet. Op 135 deelnemers waren er 8 meesters en 36 spelers boven de 2000 elo.

De eerste dag was voor mij alvast een topdag. De eerste ronde redelijk gemakkelijk gewonnen van Evens Joris (1397). 's Avonds won ik ook nog van Balje Jan (2200 elo!!). Het kleine voordeeltje met wit vanuit de opening heb ik in het toreneindspel omgezet naar winst.

De tweede dag speelde ik niet mee en kreeg ik 2 keer een half punt. Daardoor had ik al 3 op 4. In ronde 5 verloor ik tegen Clemens Adrian (2181) die in de Benoni positioneel sterker was en in het eindklassement op een vierde plaats eindigde. Daarna won ik van Mouhsine Rachid, een NC die toch goed speelde.

Mijn laatste drie partijen speelde ik tegen 3 spelers boven de 2000 elo: Bark Eric (2074), Lemmens Philip (2015) en Danckaert Luk (2050).
Tegen Eric (die op een negende plaats eindigde) kon ik in een lopereindspel remise maken, Philip won door een onnauwkeurige zet van mij en de laatste ronde heb ik nog kunnen winnen, opnieuw in een toreneindspel.

Met 5,5 op 9 (of 4,5 op 7) en een TPR van 2059 was dit voor mij een schitterend tornooi. Ik behaalde hiermee ook een gedeeld eerste plaats bij de -2000.


Groeten
Sven

Geen opmerkingen: