Zoeken op het internet

Google

donderdag 1 mei 2014

Criteriumtornooi in Aalter op 1 mei 2014 : Tibo en Lars !



Tibo en Lars op het jeugdcriterium te Aalter


Op 1 mei gingen Lars en ik samen op stap, richting Aalter.
Het was een zwaar bezet jeugdcriterium.
Zowel  Lars als ikzelf hebben twee ronden verloren. Ik heb er 3 gewonnen en twee remises.
Lars won vier maal en één remise.

Mijn tornooiverslag :
Mijn eerste ronde won ik vrij makkelijk. In mijn tweede ronde stond ik in een verloren stelling, maar tenslotte slaagde ik erin om met remise te eindigen.
De derde ronde heb ik slecht gespeeld tegen Benno Demey en verloren.  Gelukkig slaagde ik er daarna terug in om een puntje binnen te halen in ronde 4. Ronde 5 werd remise en ook ronde 6 won ik de partij. De laatste ronde tegen Lowie Tomme (1870 elo) ben ik echter verloren. Deze laatste was een te sterke tegenstander voor mij.
Dus eindigde ik met een  4 / 7.

Een overzicht van de partijen van Lars :
De eerste ronde startte Lars op bord 1, maar helaas niet zo goed. Hij blunderde een stuk en verloor de partij. Maar dit kwam snel in orde. De tweede en derde partij werden gemakkelijk gewonnen.  Ronde 4 verloor Lars, maar ronde 5 werd opnieuw een winstpartij. (of omgekeerd ?)
Bij ronde 6 blunderde Lars een pion, maar behaalde toch nog een remise. En tot slot won hij de 7de ronde door een zeer mooie aftrekaanval.
Lars behaalde dus  4.5 / 7, een resultaat om fier op te zijn.

Tot slot , een overzicht van een geslaagde schaakdag :
Lars : 4,5 / 7
Tibo : 4 / 7

De gedetailleerde resultaten zullen eerstdaags verschijnen op http://www.jeugdschaakcriterium.be/Aalter

En tot een volgende keer in Landegem …. met nog andere Wetterse vrijpionnen ?

Geen opmerkingen: