Zoeken op het internet

Google

dinsdag 4 maart 2014

Tibo en David op avontuur in jeugdtornooi in Geel



David en ik hebben op 2 maart meegedaan aan het jeugdtornooi in Geel. David speelde in een zeer zware open reeks met als topfavoriet IM Tanguy Ringoir. Ikzelf stond 4de geklasseerd bij de -16 jarigen.

Eerste ronde was zoals gewoonlijk een opwarmertje tegen een onbekende speler: Alexander Goossens. De eerste ronde zorgde in mijn reeks al direct voor een verrassing: Yordi De Block, topfavoriet, verloor redelijk snel en zo moest hij dus achtervolgen. De 2de ronde moest ik tegen een gelijkwaardige tegenstander, waardoor er een remisestelling op het bord kwam. Maar hij ging door zijn vlag en omdat ik nog een pion had, won ik. In de 3de ronde moest ik dan tegen Yordi, die aan zijn inhaalrace was begonnen. Ik verloor redelijk snel. In de 4de ronde speelde ik tegen -op papier- mindere tegenstander, maar toch kwam ik door een combinatie 2 pionnen achter. Op het einde kon ik mijn paard nog offeren voor die 2 pionnen waardoor het remise werd: 2,5 op 4. In ronde 5 wachtte de 3de geklasseerde. Na een lange partij werd het ook remise. In ronde 6 moest ik een kwaliteit offeren tegen een pion, maar ik kon alles dichtschuiven waardoor het ook remise werd. De laatste ronde was uitbollen: mijn tegenstander blunderde stuk na stuk waardoor ik zeer gemakkelijk won: 4,5 op 7. Op de eerste 2 borden spraken ze snel remise af waardoor ik geen kans meer maakte op de eerste 4 plaatsen. Op het 3de bord was het heel spannend en uiteindelijk won Dries Beheydt waardoor ik alsnog 5de stond op scheidingspunten. Als de eerste 2 borden dan niet hadden afgesproken (en de beste op papier won), stond ik waarschijnlijk 3de. Uiteindelijk stond ik dus 5de en kon ik naar huis terugkeren met 15 euro op zak.

David speelde in een moeilijke reeks. Hij speelde goed, won tegen de laagste geklasseerden van de reeks en verloor van de sterkere spelers. Zo behaalde hij een mooie 3 op 7 en stond op de 16de plaats op 21 deelnemers. Ringoir won het tornooi met 7 op 7.

Alle uitslagen zijn te vinden op http://www.geelseschaakkring.be/jeugd/gijst/.

Tibo

Geen opmerkingen: