Zoeken op het internet

Google

woensdag 19 februari 2014

Randy pakt brons op Belgisch Kampioenschap voor studenten!

Het Belgisch Kampioenschap wordt jaarlijks georganiseerd door de VSSF (www.vssf.net/schaken). In zijn laatste momenten als student wou ik graag eens deelgenomen hebben aan dit toernooi. Het bleek sterker bezet dan verwacht: ik was slechts vijfde geklasseerd op 14 deelnemers, na Ponnet (2261), Verhaeren (2121), Roos D (2111) en een onbekende Pool met 2050 rating.

De eerste ronde was een wandeling door het park. Ronde 2 was onmiddellijk vol aan de bak tegen Verhaeren, maar ik had geen verhaal. Ronde 3 bracht opnieuw een minder sterke tegenstander met makkelijk 2/3.

In ronde 4 speelde ik een mindere opening tegen de Pool, maar kwam sterk naar voor in het middenspel, waarna een bijzonder sterk paard op f4 de doorslag gaf. In ronde 5 moest ik tegen Ponnet Hendrik (2261). Een foutje van Hendrik in de opening zorgde ervoor dat ik een monsterloper kreeg, maar hij kon er weinig met doen. Uiteindelijk moest ik knokken tot de laatste twee koningen op het bord overbleven: Remise!! Ik was de enige die Hendrik een halfje kon afsnoepen :)

In ronde 6 kreeg hij een 1700 tegen, waar hij opnieuw vrij makkelijk van won, om in ronde 7 een van de beste partijen uit zijn leven te spelen tegen Roos David: 1-0 en 5.5/7 !

De eindstand:
1. Hendrik Ponnet (2261) 6.5/7
2. Verhaeren Gertjan (2121) 5.5/7
3. Van Houtte Randy (1993) 5.5/7

Na het zilver op het BK jeugd van 2011, mag dit absoluut bij mijn palmares :D

Geen opmerkingen: