Zoeken op het internet

Google

zondag 16 december 2012

Wetteren 2 wint vlot

Op verplaatsing naar de voorlaatste in het klassement, mocht geen problemen geven  en deed het niet ook.
Gelaude Piet, jaargang 1924, ELO 1694, mocht het opnemen tegen Xavier. Het werd een Albins tegengambiet, waarbij Piet verkeerd terugsloeg, waardoor Xavier reeds vrij vlug op een remise kon aansturen.
Klaas had de jongste tegenstander, Temmerman Sander, 12 jaar oud. Het werd c62 Ruy Lopez, oude Steinitzdefensie, tot zet 8. Daarna liet Sander het afweten, pionnetje op e4 werd genomen, waarbij hij zichzelf liet pennen, en tenslotte mat gezet werd door Klaas op zet 23.
Ondertussen waren ik en Fred een Siciliaan aan het spelen. Ik met wit tegen Sara, de 13-jarige zus van Sander, en Fred met zwart tegen Chimakadze Giorgi, een 15-jarige, deze laatste 3 allen zonder ELO. Ik was op zet 20 een pionnetje en een kwal de volgende zet voorgekomen, Fred stond ook al een stuk voor.
Xavier stelde remise voor, die aanvaard werd, 0,5-1,5.
Ik was ondertussen 2 kwallen voorgekomen en twee pionnetjes, en was juist klaar om mijn torens in te ruilen voor een eindspel met twee vrijpionnen, toen mijn tegenstandster opgaf. 0,5-2,5
, buit binnen.
Fred zijn tegenstander offerde eerst nog een kwaliteit, en tenslotte nog een stuk, om nog een koningsaanval te kunnen versieren, eventueel met eeuwig schaak. Dus Fred moest nog even aandachtig blijven, maar tenslotte werd de tegenstander toch tot ruilen gedwongen, waarbij hij opgaf, 0,5-3,5. Nu afwachten wat de rest uit onze reeks gedaan heeft.

Geen opmerkingen: