Zoeken op het internet

Google

zondag 23 januari 2011

Wetteren 2 blijft aansluiten bij de top

Wel even spannend deze namiddag. Klaas speelde tegen Lisa Lagaert met wit een variant van het Frans, die er wel nadelig uit zag, maar toch correct was - indien correct uitgevoerd - met een h-pion die al vroeg opmarcheert, een toren die op de g-lijn gemanouvreerd wordt, een dubbelpion op de c-lijn, en dan toch even iets verkeerd gegaan, dus al een vlugge achterstand voor Wetteren. Fred schoof tegen Guy Ponnet een remise - alhoewel met enig stuntwerk, Fred zijn dame tegen 2 torens van Guy, plus nog een paar stukken die van het bord verdwenen, en de stand was 0.5-1.5. Franky Lagaert speelde tegen mij d4, en ik had gehoopt op een Grunfeld, maar dat werd het niet. Alles zag er vrij gelijk uit, misschien met een licht voordeel voor mij (loperpaar). Maar met het ruilen van een loper voor een paard kon ik dan toch een pionnendoorbraak forceren, en na een blunder van mijn tegenstander was het 1.5-1.5. Ons lot was in handen van de rijpere jeugd. Daniel stelde niet teleur en kon Kurt Vanhauwaert verslaan met een mooie aanval op de koningsstelling, 2.5-1.5, en terug aansluiting bij de top, maar afwachten of Aalst een steekje laat vallen.

Geen opmerkingen: