Zoeken op het internet

Google

zondag 29 november 2009

Het kon niet blijven duren

Na enkele nipte overwinningen, vandaag onze eerste nederlaag. Ikzelf een gelijk opgaande partij spelend, waarbij mijn tegenspeler op zet 15 reeds remise voorstelde. Eens naar de andere borden gekeken, alles zag er nog gelijkopgaand uit, dus toch nog verder gespeeld. Bij een tweede remisevoorstel had ik reeds een goede loper, en op de andere borden zag het er ook niet direct slecht uit - Klaas en Peter gelijk staand, Freddy totzelfs iets beter staand - dus terug een overwinning in zicht. Maar dan een stuk weggeblunderd door Peter, die zich daarna met de kluts kwijt, naar eigen zeggen, binnen de kortste keren laat mat zetten - ik zeg niet hoe, beloofd is beloofd, en niemand staat graag mat achter de paaltjes. Mijn tegenstrever moet wel opgeven omdat ik mooi de oppositie kunnen (mogen) nemen heb. Alles hangt nu af van Klaas en Fred. Beetje onze partijen bekeken in het naastliggend zaaltje, terug binnen eens gaan zien en Fred staat reeds een pionnetje achter. 1 Palm later is dat reeds 2 pionnen geworden en een beetje later staan we 2-1 achter. Nog een beetje later komt Klaas met een remisevoorstel van zijn tegenstrever, Martin Lammens, die dan volgens Klaas op zijn minst gelijk staat ( hij heeft het loperpaar nog ) en Klaas heeft dan maar aanvaard. 2,5-1,5 en onze eerste nederlaag is een feit. Na nieuwjaar met vernieuwde moed er tegenaan voor de ereplaatsen.

Geen opmerkingen: