Zoeken op het internet

Google

maandag 13 april 2009

Ben haalt 2e prijs binnen in D-tornooi KGSRL !!!

Ben scoorde een mooi 5,5p/7 bij elkaar in het C&D-tornooi van de KGSRL. Voor zijn Elo een sterke prestatie maar we weten al langer dat hij sterk ondergewaardeerd staat. De mooie prijs van 125 EUR is altijd meegenomen ...
Hieronder zijn verslag en proficiat vanwege de coach !
Ook Johan Matthijs was van de partij , hij speelde lang voor een ereplaats in de D-reeks maar vond Eric Speybroek op zijn weg in de laatste ronde. Johan eindigde meer dan verdienstelijk met 3,5p/7 want hij speelde steeds boven zijn Elo.

Verslag Ben :
1ste ronde: Kygobadi Shahin (0): 0 een slechte partij waarin ik na 10 zetten een stuk kon verliezen, maar mijn tegenstander zag het niet. Een paar zetten verder
won ik een dame voor 2 stukken, maar ik zat vast en moest toezien hoe mijn tegenstander een koningsaanval startte en het sierlijk afmaakte.
2de ronde: Wilkin Annette (1150): 1 een vlotte winst
3de ronde: Boschmans Johan (0): 1 ook gemakkelijk gewonnen
4de ronde: Devogelaere Bart (1804): 1 een redelijk gelijk opgaande partij, waarin ik naar een lopereindspel ging, met evenveel pionnen en een loper op hetzelfde kleur. Maar de lessen van stap zes brachten wat op, ik duwde hem in tempodwang, offerde een pion en kwam in zijn stelling met mijn koning. Ik won 3 pionnen waarna mijn tegenstander opgaf.
5de ronde: Van Hoecke Elena (1836): ½ na de opening kwam ze met een aanval af, die was niet sterk genoeg en naar het eindspel toe stond het remise.
6de ronde: Verhasselt Kris (1885): 1 nadat ik minder uit de opening kwam, om niet te zeggen slecht, probeerde ik in het middenspel mijn stukken beter te plaatsen. Naar het einde van de match toe offerde mijn opponent, helaas voor hem kwam het niet uit, dus 4,5/6.
7de ronde: Vanhauwaert Kurt: (1795): 1 na een uitbrander van Luc over mijn slechte opening van de vorige ronde, deed ik het nu beter. Na een haast foutloze partij strafte ik een klein foutje van Kurt af.

Met een 5,5/7 en een tweede plaats in de D- reeks, een 5de in totaal, kan ik spreken van een geslaagd toernooi.

Dat was mijn verslag,
Mvg, Ben

Geen opmerkingen: